{*
*}

Warzywa sezonowe na koniec lata

01 września 2022
Spis treści
Ostatniego dnia wakacji odbyło się spotkanie połączone z warsztatami kulinarnymi w ramach kampanii „Moc Polskich Warzyw”. W studiu kulinarnym w Warszawie spotkali się dziennikarze, blogerzy, eksperci oraz producenci polskich warzyw, aby wspólnie pogłębiać wiedzę i nabywać nowe umiejętności oraz zachęcać konsumentów do zwiększenia udziału warzyw w codziennej diecie.

Polskie warzywa sezonowe w praktyce

Pod okiem doświadczonej szefowej kuchni  i dietetyczki – Joanny Banad oraz ekspertem kampanii – dr Justyny Bylinowskiej uczestnicy wspólnie przygotowali dania międzynarodowej kuchni opartej na polskich sezonowych warzywach. Dip muhammara z grillowaną papryką, pieczonym kalafiorem, orzechami włoskimi i tahiną, gnudi z kremowym sosem romesco z pieczonymi warzywami i krewetkami, chlebek cukiniowy z kremem sernikowym to dania które znalazły się w programie warsztatów.

 

warsztaty

 

Podczas przygotowywania oraz wspólnej degustacji dań uczestnicy mieli możliwość poznać wiele ciekawych technik kulinarnych, zagłębić się w tajniki gotowania, nauczyć się sztuczek stosowanych przez najbardziej doświadczonych szefów kuchni oraz poznać właściwości zdrowotne m.in. papryki, cukinii czy kalafiora.

 

warsztaty

 

„W kampanii Moc Polskich Warzyw staramy się dotrzeć do konsumentów z prostym przekazem, że jedzenie warzyw przynosi nam korzyści. Nie tylko zdrowotne, choć bardzo ważne jest, aby warzywa stanowiły przynajmniej połowę każdego posiłku. Polskie warzywa to jednak również wspaniałe smaki i nieograniczone możliwości kulinarne.” – mówi Mirosław Łuska, prezes Zrzeszenia Producentów papryki RP.

 

warsztaty

 

„Dzięki takim spotkaniom jak dzisiejsze w niecodziennej, atrakcyjnej konwencji poprzez liderów opinii docieramy do setek tysięcy odbiorców zachęcając ich do prowadzenia zdrowego trybu życia oraz sięgania po najlepsze, sezonowe warzywa od krajowych producentów” – dodaje.

 

warsztaty

Artykuł powstał w ramach kampanii „Moc Polskich Warzyw” powstałej z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.